Ako si môžete zabezpečiť váš Startup?

 

V súčasnosti nie sú úniky údajov ničím výnimočným a počet týchto typov incidentov stále narastá. Na boj s týmto problémom majú veľké firmy spravidla vyčlenené nemalé finančné prostriedky, no pre začínajúce firmy to môže predstavovať vážny problém.

Často nemajú dosť financií na to, aby investovali do predražených kybernetických bezpečnostných systémov. Aké kroky teda môžu podniknúť na dosiahnutie potrebného zabezpečenia a zároveň aj ušetriť?


Zodpovednosť a školenia

 

Cieľom GDPR je sprísniť a doplniť zásady ochrany osobných údajov. Pre začínajúce podniky to predstavuje poriadnu výzvu vzhľadom na to, že nariadenie GDPR je rozsiahle, zložité a nekompromisné. Mnohokrát sa firmy nezaobídu bez špecializovaných znalostí v problematike o ochrane osobných údajov.

Pri implementácií systému, ktorý dosiahne súlad s požiadavkami kladenými na zabezpečenie, musíme posúdiť všetky relevantné strany a ich zapojenie do procesu. V praxi to znamená, že každý kto príde do styku s údajmi by mal niesť aj zodpovednosť za ich bezpečnosť. Okrem toho je potrebné školiť zamestnancov firmy v oblasti kybernetickej bezpečnosti. Jediné narušenie ochrany údajov vás totižto môže vyradiť z trhu a zruinovať vašu firmu.

Nenáhlite sa


Začínajúci podnikatelia však nemusia minúť obrovské množstvo peňazí na to, aby splnili prísne požiadavky GDPR. Aj keď cena za nedodržanie alebo porušenie nariadenia je vysoká, to že sa so zabezpečením budete ponáhľať vás môže v konečnom dôsledku vyjsť rovnako draho.

Správnym riešením je dôkladná príprava a štúdium alebo nechať si poradiť od  externého odborníka. Začínajúce firmy by mali uplatniť osvedčené postupy v oblasti bezpečnosti informácií a uprednostniť kvalitné zabezpečenie údajov pred maximalizáciou ziskov.

Pozor na práva zákazníkov


Zákazníci si tiež čoraz viac uvedomujú svoje práva na ochranu osobných údajov. To môže byť veľmi problematické pre začínajúce firmy, pretože všetko od stratégií angažovania zákazníkov do výroby, výberu poskytovateľa technológií až po partnerstvá v oblasti údajov a reklamných kampaní budú ovplyvnené potrebou vyššej transparentnosti.


Zobraziť všetky novinky